Friday, July 22, 2011

why i blog

kalau ada sape2 yang perasan, i start on blogging in 2009..no one force me to do it.suddenly i feel like want to have something like journal..yela, boleh tulis anything that i like here, anythings around me, anythings happened to me..tetapi ada masa2 yang sangat2 sibuk, tiada upaya untuk menulis..

then again in 2010, bila tgk lots of bride to be outside there yang ada wedding blog, siap ada buat meeting n gathering n macam2 lagi, i decided to tune my personal blog to wedding blog..once again, got nothing to do with that..i do have a lot of story to tell..but maybe that time, rasa malu nak menulis..rasa takut bila org baca (especially someone who knows me)..

hoping that 2011 will be nice to me, i again stuck in preparing my wedding..my own wedding..dalam hati nak jadi rajen, nak menulis every single journey towards the wedding..tetapi apakan daya..manusia hanya merancang..hajat tidak kesampaian jugak..(baru2 ni ada receive one email from anonymous, minta saya buat entry khas bout the review of my wedding..sender is from Sabah)..i then noted that ada org kat luar sana, who appreaciate my space, who love what i'm talking about, who love my blog...thax a lot to sender..ada masa nnt i buat review ok..too bad banyak gambar yang tak sempat amik..my worst..

ada satu malam tu b4 tido, dok berangan2..i then realized, i got tones on memories yang hilang begitu saja..i supposed to write on how i meet noryn aziz at Plan B, Bangsar..then tetibe makan sebelah meja Hafiz Hashim at Nasi Ayam Gemas Senawang...jmpe Jay Jay kat Nasi Kukus Pantai Dalam..if only by that time i'm active in blogging..for sure boleh recall the date for at least kan..

b4 posting my blog to my facebook account pun, pk 18juta kali..

saya malu
saya segan

then kalau malu nape gatai tulis blog?well, saya suka..so saya buat..
n today, dah ramai kawan2 yang tau saya ada blog..(ramai jugak yang anta message kat fb, saying that they want more updates)..

paling penting sekali,
i want to write anything i feel, anything i want, anything i feel to blog about at any particular time without having to consider what those sebject (can be he/she/them) will say..

boleh ke?

i want to blog because i have thing to say
i want to blog because i can make a living doing something i enjoy
i want to blog because i want to keep my memories here

thats all


aku menulis, bukan kerna nama (tetibe)

ok..Bye

No comments:

Post a Comment